Гідроізоляція паркінгу: технологія, етапи робіт, розрахунок матеріалів

Гідроізоляція паркінгу

Технології та рішення гідроізоляції паркінгів*

*тільки перевірені рішення, що дійсно працюють

Виконання гідроізоляції паркінгів по суті є комплексом заходів по гідроізоляції стін паркінгу (монолітні або блоки, в залежності від обраної технології будівництва), гідроізоляції підлоги паркінгу (обмазочна по поверхні або можливий варіант сухого нанесення на підбетонку, якщо паркінг однорівневий) і стелі, так як дуже часто над паркінгами знаходяться експлуатовані площі. Всі роботи можна виконувати як зовні так і зсередини. Матеріали KRYS прекрасно витримують як позитивний так і негативний тиск води. Технологія гідроізоляції паркінгу з використанням матеріалів KRYS дозволяє досягнути 100% захисту від води і вологи без обмеження по терміну служби.

Очистка поверхні під гідроізоляцію

Головна мета, яку потрібно досягти – ідеально чиста рівна бетонна основа. Без неміцних елементів, пилу або сторонніх покриттів. Вихідні дані у кожного різні: декоративне оздоблення, стара гідроізоляція (гірше якщо бітумна мастика, дуже погано і дорого знімається), старі неміцні блоки, виступи, каверни після зняття опалубки, просто бруд і т.д. Але в кожному окремому випадку потрібно прийти до одного результату: працювати можна тільки з чистою рівною бетонною поверхнею (блоки або моноліт), в незалежності це підлога, стіни або стеля паркінгу.

Методи очищення:

  • демонтаж відбійними молотками;
  • шліфовка поверхні алмазними чашками від бітуму, виступів, нерівностей і т.д.;
  • мийка високим тиском води (від 250 атм), бажано з насадкою типу “гідрофреза”, яка збільшує силу струменя води і, відповідно, ступінь очищення поверхні.

Розбивка примикань та швів

Цей етап зазвичай робиться паралельно з попереднім (очищення поверхні), так як в процесі вибивання межблочного розчину залишається багато бруду і дрібних частинок. Тому для оптимізації процесів краще робити все разом.

Для початку потрібно визначитися з висотою гідроізоляційного покриття від підлоги. Ми рекомендуємо (і практичний досвід це підтверджував неодноразово) запланувати гідроізоляцію на висоту: рівень ґрунту + 40 см.

При гідроізоляції зсередини обов’язково вибиваємо розчин з усіх міжблочних швів відбійним молотком в зоні гідроізоляції на глибину 30-40 мм (якщо конструкція блочна). При роботі ззовні допускається не вибивати міжблочні шви (але ми рекомендуємо все ж це зробити), але потрібно грунтовно їх вимити, вичистити і вирівняти поверхню, за потреби шляхом шліфування.

Завжди потрібно робити примикання стіна-підлога, стіна-стіна, стіна-стеля (якщо висота зони гідроізоляції доходить до стелі) робимо штробу шириною 30 мм і глибиною 30 мм відбійним молотком при роботі зсередини і наполегливо рекомендуємо також виконувати ці роботи і ззовні.

Часто в паркінгах присутні холодні і деформаційні шви. Їх також потрібно улаштувати за аналогічною схемою.

Запаковка примикань та швів. Фінішна підготовка поверхні

Отримані розроблені міжблочні (за наявності), холодні шви та штроби по примиканнямм, а також можливі отвори від опалубки, запаковуємо високоміцним, безусадковим ремонтним матеріалом KRYS RM Fast. Деформаційні шви улаштовуються за особливою технологією, детальніше тут. Якщо є активні протікання води (навіть незначні), то ці місця потрібно в першу чергу запакуапти гідравлічним цементом KRYS PLUG. Він твердне за 30-90 секунд і його завдання закрити протікання і дати час нанести основну гідроізоляцію. По примиканням також робимо невелику викружки з цього ж ремонтного матеріалу (в незалежності ззовні або зсередини). В такому випадку значно знижується тиск на гідроізоляційне покриття на стику.

Нерівності, каверни, вибоїни необхідно заштукатурити тонким шаром (5-10 мм) ремонтним матеріалом KRYS RM Fast.

Нанесення гідроізоляції на примикання та шви

На шви, стики і примикання ми наносимо тільки двокомпонентну еластичну гідроізоляцію KRYS FLEX. У цих зонах є ймовірність невеликих рухів в процесі експлуатації. І тільки еластичне покриття витримує невеликі деформації і перекриває мікротріщини. Також необхідно виконати армування склосіткою (щільність 60 г/см2).

Готуємо гідроізоляційну суміш у відповідності з інструкцією: 1 частина рідини (ніколи не розводьте рідину водою) і 2,5 частини порошку. Суміш ідеально наносити жорсткої пензлем-макловицей 140х40мм. Безпосередньо перед нанесенням поверхню необхідно зволожити. Спочатку наносимо перший шар KRYS FLEX товщиною близько 1 мм і витратою суміші 1,5-1,7 кг/м2. У нього укладаємо склосітку. Через 8-12 годин (не пізніше 24 годин) наносимо другий шар в напрямку перпендикулярно першому з приблизно такою ж витратою матеріалу.

Улаштування труб, вводів та інших комунікацій

Часто через стіни паркінгу закладають комунікації. Їх також звичайно ж потрібно герметизувати. Для цього потрібно на глибині 5-10 см пройти навколо труби або заставної поліуретановим герметиком, що розширюється при контакті з водою. Простір, що залишився запакувати безусадковим матеріалом KRYS RM Fast. Поверх нанести еластичний матеріал KRYS FLEX в 2 шари (по аналогії з швом або примиканням).

Гідроізоляція деформаційних швів

У разі наявності деформаційних швів і необхідності їх герметизації, застосовується наступна технологія:

  1. Необхідно розбити шов відбійним молотком і повністю його очистити, найкраще високим тиском води (від 250 атм).
  2. Вставити пенопропіленовий джгут потрібних розмірів в шов. Він повинен щільно “сісти” в шов.
  3. Виконати свердління отворів під ін’єкційний пакер уздовж шва. Крок отворів 400 мм в шаховому порядку (зі зміщенням) з одного боку або з в один ряд з двох сторін зі зміщенням)
  4. Виконати ін’єкційну гідроізоляцію спеціальними поліуретановими матеріалами.
  5. Замінити пенопропіленовий джгут і простір, що залишився заповнити поліуретановим нерозширюваним герметиком.

Нанесення гідроізоляції на поверхню підлоги, стін та стелі паркінгу

Частина поверхні, що залишилася покривається або ж тим же матеріалом KRYS FLEX, армування склосіткою тут вже не потрібно, або матеріалом KRYS PREMIUM. Це різного типу матеріали, але і один і другий впоратися зі своїм завданням як всередині приміщення так і зовні. У випадку з старими фундаментними блоками ФБС, якщо блоки старі або мають яскраво виражені виступи солі, ми рекомендуємо використання KRYS FLEX, як більш сульфатостійкого покриття. В інших випадках KRYS PREMIUM буде ідеально виконувати свої функції.

Готуємо гідроізоляційну суміш KRYS FLEX або KRYS PREMIUM відповідно до інструкції. Суміш прекрасно наноситься жорстким пензлем-макловицею 140х40мм. Перед нанесенням поверхню необхідно зволожити. Може здатися, що суміш густа, але вона якраз лягає потрібним шаром. Якщо шар береться грудками при нанесенні, то необхідно сильніше зволожити поверхню.

Наносимо перший шар KRYS FLEX / PREMIUM товщиною близько 1 мм і витратою суміші 1,5-1,7 кг/м2 або 1-1,2 кг/м2 відповідно. Через 8-12 годин (не пізніше 24 годин) наносимо другий шар в напрямку перпендикулярно першому з приблизно такою ж витратою матеріалу. Для зручності і контролю нанесення кожного шару KRYS FLEX і KRYS PREMIUM існують в 2 кольорах: сірий і білий. Тобто перший шар можна робити сірим, другий білим (або навпаки) і таким чином бачити де нанесена гідроізоляція і яким шаром. Характеристики матеріалів від кольору не залежать.

Захист та експлуатація

В середньому через 3 доби (залежить від температури і вологості) гідроізоляційне покриття готове до подальших робіт. На покриття без проблем наноситься будь-яка штукатурка, шпаклівка, клеїться плитка, утеплювач, монтується дренажна мембрана і т.д. Якщо вимоги щодо рівності та естетичного вигляду невисокі, то є прецеденти, коли на стінах залишають гідроізоляційне покриття як фінішне. Головне не пошкодити його. Покриття екологічно безпечне, пройдені випробування і застосовується в резервуарах з питною водою.

ПОТРІБНА ДОМОПОГА?

У підборі матеріалів, правильній технології або використання матеріалів?

Наші спеціалісти готові надати перевірене рішення вашої задачі та відповісти на всі питання